RIPO sekciju vārti R40

Preces kods: R40

Paneļu biezums: 40 mm

Siltumcaurlaidības koeficients (U):
- metāla panelim: 0,56  (W/m2K)
- vārtiem (5x5m) kopumā: 1,1 (W/m2K)

Maksimālais Plat. x Augst.:  8,5 x 7 m

Izgatavošanas termiņš: 2 - 3 nedēļas



Skarbai ikdienas rutīnai!


Industriālie R40 sekciju vārti ir populārākie RIPO vārti pateicoties to dizainam, funkcijām, detaļām un daudzpusībai. Dizaina un pielāgojumu izvēle ir bezgalīga, kas nozīmē, ka vārti vienmēr tiks ideāli pielāgoti Jūsu velmēm. Vārtiem ir lieliskas siltumizolācijas un skaņu absorbējošas īpašības. Šie sekciju vārti ļauj pilnībā izmantot telpas iekšpusi un ēkas ārpusi, jo atveras vertikāli uz augšu un novietojas zem griestiem. R40 var uzstādīt, gandrīz jebkurā vārtu ailē, pateicoties dažādiem pacelšanas mehānismu veidiem un plašām konfigurēšanas un dizaina iespējām. Lielisks cenas, veiktspējas un dažādu pielietojumu apvienojums ar ilgu kalpošanas laiku.

Pielietojums

Šie RIPO industriālie vārti ir pierādījuši sevi skarbajā darba rutīnā visdažādākajās jomās rūpniecības, loģistikas un pakalpojumu nozaru uzņēmumos, kā arī privātajā sektorā. Biežākais pielietojums:

  • loģistikas centri
  • lauksaimniecības angāri
  • fermas
  • ražošanas ēkas
  • noliktavas
  • tehnikas novietnes
  • automazgātavas
  • autoservisi, remontdarbnīcas
  • veikali
  • kokapstrādes ražotnes
  • garāžas

 

Priekšrocības

Pievilcīgs dizains

Vārtu izskats ir estētiski pieskaņojams jebkurai fasādei, saglabājot lietošanas ērtumu. Izmantojot novatoriskus risinājumus, industriāliem vārtiem ir plašas dizaina variācijas, izvēloties krāsojumu metāla paneļiem vai to vietā izmantojot elegantas un reprezentatīvas stikla sekcijas.

Ilgmūžība un drošība

Mūsdienīgas tehnoloģijas un augstvērtīgas vārtu konstrukcijas sastāvdaļas garantē vārtu izturību un uzticamu darbību daudzus gadus. Vārtos ir integrētas sistēmas, kas pasargā lietotājus. RIPO servisa speciālisti nodrošinās uzstādīšanu un vārtu apkopšanu, ja tāda būs nepieciešama. Konsultācijas par vārtu lietošanas jautājumiem ērti saņemt attālināti, jo visus RIPO ražotos vārtus var viegli identificēt pēc identifikācijas numura, kas norādīts uz vārtu uzlīmes.

Pielāgojamība

Izmainot vārtu sastāvdaļu komplektāciju un pievienojot konstrukcijai īpašas detaļas vai ierīces, vārtus var pielāgot visdažādākajiem izmantošanas apstākļiem dažādās industrijās. Vārtus iespējams konfigurēt atbilstoši nepieciešamai funkcionalitātei. Piemēram, ļoti biežai vēršanas intensitātei vadīt ar pulti vai automatizēt to vēršanos atbilstoši procesiem uzņēmumā.

Uzticamība

Pēdējos piecos gados RIPO sekciju vārti ir nodrošinājuši individuālus risinājumus vairāk nekā 8000 projektos. Sekciju vārtu ražošanas pieredze kopš 1996. gada.

Siltumizolācija un stabilitāte ilgai kalpošanai

40 mm paneļi ir izgatavoti ilgai un drošai kalpošanai. Tie ir viegli lietojami un kopjami. Panelis ir izgatavots no divām metāla plāksnēm, pildītām ar augstākās kvalitātes cieto putu siltinājumu – putupoliuretānu. Vārtu paneļu ražotājs “Teckentrup” (Vācija) šiem paneļiem nodrošina 10 gadu garantiju. Paneļa siltumcaurlaidības koeficients (U) ir 0,56 W/m2K.

Paneļu virsma ir izgatavota no tērauda plāksnēm ar smalku Stucco tekstūru. Vārtu vērtnē uzstādītie paneļi rada dekoratīvu dēlīšu virsmas iespaidu. Paneļu krāsu var izvēlēties no pieejamajām standarta krāsām, vai pasūtīt jebkuru citu no RAL krāsu paletes. Pateicoties paneļu metāla trīslīmeņu virsmas apstrādei un kvalitatīvam krāsojumam, tie ir īpaši viegli kopjami.

Cietais pildījums nodrošina vērtnes stabilitāti, augstāku siltuma pretestību ilgam ekspluatācijas laikam. Paneļu cietais pildījums nodrošina paneļu stingrāku mehānisko izturību, jo īpaši pret vēja slodzēm. Šāda veida siltinājums plaši tiek izmantots sendviča tipa paneļos loģistikas, ražošanas noliktavu ēku sienās. Putu blīvums 40 kg/m3.

Dziļais vārtu rievojums. Salīdzinot ar Latvijas vārtu tirgū visbiežāk izmantotajiem citu ražotāju vārtu paneļiem, šajos vārtos izmantotā paneļu ārēja metāla virsma ir dziļi ielocīta un pilda “stiprības ribas” funkciju. Šāds dziļais vārtu rievojums padara vārtu virsmu izturīgāku pret vēja izraisītām slodzēm. Saules uzkarsētai metāla virsmai nav iespēju deformēties strauju temperatūras svārstību rezultātā.


Vārtu siltumizolācijas rādītāji

Industriālo vārtu R40 siltumcaurlaidības koeficients (U) atkarībā no vārtu komplektācijas (*piemērs vārtiem izmērā 5 x 5 m):

1,1 W/m2K

vārti bez durvīm un logiem

1,2 W/m2K

vārti ar durvīm

1,2 W/m2K

vārti ar logiem

1,3 W/m2K

vārti ar durvīm un logiem

5,6 W/m2K

vārti ar stiklotām sekcijām

5,6 W/m2K

vārti ar panorāmas sekcijām

________________
* Uzrādītie rādījumi var atšķirties atkarībā no vārtu izmēra, logu un sekciju skaita un izmēru proporcijām.


Izturībai

Stingri savienojumi

Vietā, kur eņģes ar skrūvēm stiprinās pie paneļa, savstarpējo savienojumu īpaši stipru padara 4 metāla kārtas.


Lietotāju drošībai

Sertificēta drošība

RIPO industriālie sekciju vārti atbilst visiem drošības noteikumiem, ko paredz Eiropas standarts 13241-1. Vārtu konstrukciju kvalitātes un drošības testus ir veicis Zviedrijas Nacionālās kontroles un pētījumu institūts.

Aizsardzība pret pirkstu iespiešanu

Speciāli izstrādāts un patentēts paneļu savstarpējais savienojums garantē drošību, jo starp paneļiem ne vārtu ārpusē, ne iekšpusē nav vietu, kur iespiest pirkstus.

Aizsardzība pret vārtu uzkrišanu

Aizsardzība pret vārtu uzkrišanu. Visiem RIPO vārtiem ir drošības aprīkojums, lai tiktu bloķēta nekontrolēta kustība:
1. atsperes plīsuma gadījumā
2. troses plīsuma gadījumā

Automātisko vārtu droša aizvēršanās

Vārtus var komplektēt ar dažādām papildus drošības kontroles ierīcēm, kuras kontrolē vārtu aizvēršanu un nepieciešamības gadījumā veic brīdināšanas funkcijas vai aptur vārtu automātisku aizvēršanos (Skatīt sīkāk "Droša vēršanās" sadaļā "Vadība").


Visiem laika apstākļiem

Vārtu hermētiskais blīvējums

RIPO industriālie vārti paredzēti ilgam kalpošanas laikam skarbos laikapstākļos. Tie ir hermētiski noslēgti pret vēju, lietu, sniegu, mitrumu un aukstumu, pateicoties vārtos iestrādātām īpašām blīvgumijām. Arī paneļu savienojuma vietas ir blīvētas ar vēja un ūdensnecaurlaidīgiem savienojumiem.

Augšas blīvgumija blīvi noslēdz un novērš siltuma zudumus visā vārtu platumā.

Vēja un ūdens necaurlaidīgu savienojumu starp paneļiem nodrošina iestrādāta blīvgumija visā paneļa platumā.

Starp vārtiem un grīdu ir iestrādāts no īpaša materiāla (EPDM) izgatavots blīvējums, kas blīvē aizvērtus vārtus ar grīdu. Blīvējuma elastība kompensē nelielu grīdas līmeņa negludumu, kā arī kalpo kā amortizators, aizverot vārtus.

Sānu blīvgumijas sloksnes termiski atdala vārtu rāmi no ārpuses.

Individuāli projektēti

Visi RIPO industriālie vārti tiek izgatavoti pēc individuāla pasūtījuma, projektēšanas stadijā ņemot vērā ekspluatācijas nosacījumus, prasības un vēlmes. Vārtu projektēšanas stadijā tiek izvērtēti un saskaņoti vārtu vizuālā izskata prasības, vārtu tehniskie parametri atbilstoši pielietošanas apstākļiem.

Vārtus ir viegli identificēt pateicoties numurētai vārtu uzlīmei, kas ļauj RIPO speciālistiem ātri noteikt un sniegt kvalificētas konsultācijas attālināti. Piemēram: sniegt konsultāciju par nomaināmām detaļām negadījumos, kad vārti bojāti saduroties ar transportlīdzekli.

Ātrs serviss

Vārtus ir viegli identificēt, pateicoties unikālai vārtu uzlīmei, kuras numurs ļauj RIPO speciālistiem ātri noteikt ikkatru vārtu individuālos, tehniskos datus un precīzu identificēt vārtu komplektācijā izmantotās sastāvdaļas. Izmantojot šo numuru, mēs attālināti varam noteikt nepieciešamās detaļas.

Vārtu remonta gadījumā tiek ietaupīts laiks, jo visbiežāk nav nepieciešams apsekot objektu, lai veiktu defektāciju. Atšķirībā no citu vārtu ražotājiem, visbiežāk, mēs savlaicīgi jau zinām ar kādu nomaināmo detaļu ierasties Jūsu vārtu objektā, lai veiktu vārtu apkopi vai remontu. Piemēram, negadījumā, ja vārti tiek bojāti saduroties ar transportlīdzekli vai balansēšanas atsperes plīsuma gadījumā, mūsu servisa meistari jau pirmā apmeklējuma laikā varēs novērst radušos problēmu bez iepriekšējas vizītes.

Krāsas

Izvēlei 5 standarta krāsas

RIPO industriālie sekciju vārti ir pieejami pēc izvēles kādā no piecām visbiežāk izvēlētajām standarta krāsām, kuras harmonizē ar lielu daļu ēku fasāžu krāsu. Vārti ar šo krāsu izvēli ir ātri izgatavojami, jo šo paneļu krājumi tiek regulāri papildināti. 


Balts
Traffic white
RAL 9016


Pelēka sudrabkrāsa
Grey aluminium
RAL 9007


Gaiša sudrabkrāsa
White aluminium
RAL 9006

 


Brūns
Sephia brown
RAL 8014


Antracīta
Anthracite grey
RAL 7016

Papildu krāsu izvēle

Objektos, kur dizaina iecere pieprasa vārtu vērtnei izmantot noteiktas krāsas izmantošanu, iespējams izvēlēties jebkuru citu vērtnes krāsu no plašās RAL krāsu toņu paletes.

Vienlaidu dēlīšu
struktūra

Paneļu dizains ir īpaši izstrādāts tā, lai to savienojuma vietas nav uzkrītoši redzamas - atšķirībā no citiem ražotājiem, dēlīšu augstums vienmēr ir vienāds.

 

Laika pārbaudīts virsmas
mikroreljefs

Visiem sekciju vārtiem, metāla paneļu virsma satur dizaina veidotu, viegli grubuļainu mikroreljefu, kura tekstūra pazīstama kā apmetuma reljefs, jeb Stucco  tekstūra.

Harmonisks izskats

Tieši šāda tekstūra daudzu gadu laikā pierādījusi sevi kā lielisku praktisko un estētisko risinājumu apvienojumu izmantošanai uz industriālo vārtu virsmas. Viegli grubuļainais un neregulārais reljefs nerada saules atspīdumus un atstāj matētas virsmas iespaidu.

Iekšpusē gaiši

Vārtu iekšpuses krāsu tonis visiem industriāliem sekciju vārtiem standarta specifikācijā vienmēr ir baltajā krāsu tonī RAL 9002. Iekšpusē lielisku dizainu rada gluda paneļu virsma.

Apgaismojums caur logu

Vārtu paneļu veidi

Lai telpā iekļūtu āra dabīgais apgaismojums, standarta panelī var iestrādāt plastikāta logus. Lai telpā iekļūtu vēl vairāk gaismas un vārtu fasādei piešķirtu elegantu izskatu, vārtu metāla paneļu sekcijas iespējams kombinēt salikumā ar alumīnija stiklotajām sekcijām. Savukārt, īpaši ekskluzīviem arhitektūras risinājumiem paredzēts pilnas redzamības stiklotās sekcijas - panorāmas sekcijas.

Izvēloties sekcijas, ir jāizvēlas samērs starp gaismas daudzumu un siltuma zudumiem. Stiklotajām sekcijām ir vājāka siltumpretestība (siltumizolācijas koeficients ir 1,2 W/m²K), salīdzinot ar siltumizolētām metāla paneļa vārtiem. (siltumizolācijas koeficients ir 0,56 W/m²K).

Panelī iestrādāts logs

Artikuls: R40 IM

Lai iegūtu telpā gaismu, ekonomiski izdevīgākais risinājums ir metāla paneļos iestrādāti plastikāta stikla paketes logi. Šis ir siltākais stiklojuma veids, jo siltumcaurlaidības koeficients šādu sekciju vārtiem ir tikai 1,2 W/m²K.

Alumīnija stiklotās sekcijas

Artikuls: R40 IG

Gadījumos, kad vārtiem jāatstāj reprezentabls iespaids vai uzņēmums cenšas saviem klientiem radīt atvērtības un caurskatāmības noskaņu, labs risinājums ir pilnstikla sekciju paneļi. Šie paneļi sastāv no dubultām akrila stikla paketēm, kas iestiprinātas alumīnija rāmī. Vārtus var aprīkot ar vienu, vairākām vai pilnīgi visām šādām stiklotām sekcijām, nodrošinot telpā daudz gaismas. Siltumcaurlaidības koeficients 5,6 W/m²K. Gadījumā, ja vārtu projektā nepieciešama labāka siltumizolācija, lūdzam izvēlēties biezāko paneļu RIPO vārtus R60 ar trīskaršu stiklojuma paketi, vai R80 ar četrkāršu stiklojuma paketi.

Panorāmas sekcijas

Artikuls: R40 PA

Īpaši izsmalcinātai arhitektūrai. Šīs sekcijas priekšrocības ir līdzīgas stiklotām sekcijām, taču tās īpašas padara vertikālo atdalītāju neesamība. Pateicoties dabīgajam stikla atspulgam, šāds liels un nesadalīts stiklotais laukums piešķir vārtiem īpašu eleganci un nodrošina telpā maksimāli daudz gaismas. Maksimālais platums 4,25 m. Siltumcaurlaidības koeficients 5,6 W/m²K. 


Ventilācijai un gaismai

Restotās sekcijas

Artikuls: R40 RE

Apakšzemes vai daudzstāvu autostāvvietās un objektos, kur nepieciešama ventilācija, bet nav nepieciešama telpu siltumizolācija, vārtus var aprīkot ar restotām sekcijām.

Šādi vārti ļauj iekštelpās iekļūt āra dabīgajam apgaismojam un rada gaisa plūsmu. Lielisks veids, lai atbrīvotu telpu no smakām vai kaitīgām izplūdes gāzēm. Vārti var būt komplektēti ar vienu vai vairākām restotām sekcijām, vai arī pilnībā sastāvēt tikai no restotām sekcijām.

Gājēju plūsma

Satiksmes organizācija caur vārtiem

Mūsdienu ražošanas ēku, noliktavu un citu industriālo būvju projektos gājēju ieejas tiek nodalītas un neatrodas tieši blakus preču plūsmas ceļiem.

Lai nošķirtu gājēju un preču kustību, vislabākais risinājums ir atdalīt cilvēku kustībai paredzētās durvis no vārtiem. Tas sekmē darba drošību, neietekmē vārtu konstrukciju un nākotnē var labāk atbilst pieaugošajām likumu prasībām par avārijas izejas nosacījumiem. Lai panāktu harmonisku ēkas fasādes vārtu un durvju kopskatu, durvis bieži izgatavo no vārtos izmantotajiem paneļiem. RIPO ir durvju piedāvājums visiem augstāk noradītajiem izvietojuma variantiem. Par piedāvājumu lūdzam sazināties ar projektu vadītāju. 

Personāldurvis

Gadījumos, kad vārti ir vienīgā ieeja telpā no ārpuses vai ir cita nepieciešamība, vārtu konstrukcija un tehnoloģija ļauj paneļos iestrādāt personāldurvis.

Atkarībā no personāldurvju izmantošanas intensitātes un vajadzībām, ir iespējams pielāgot durvju platumu un novietojumu vārtos. Personāldurvju platums visbiežāk ir 80, 90 vai 100 cm un tās veras tikai virzienā uz āru. Standarta risinājumā durvis ir novietotas vārtu vidū, taču novietojums var būt arī vārtu labajā vai kreisajā pusē, taču ne tuvāk kā 30 cm no vārtu malas.

Personāldurvis var aprīkot ar panelī iestrādātu logu, kura izmēra proporcijas harmoniski saskan ar citiem vārtu logiem.

Personāldurvju dizains

Personāldurvju izskatu var pielāgot ēkas fasādes dizaina iecerei, izmantojot piemērotāko durvju apmaļu krāsu, vai nu izceļot personāldurvju esamību vai padarot tās skatienam mazāk uzkrītošas. Personāldurvju apmaļu profili ir vārtu standarta krāsā.

 

Taču lielākās industriālās teritorijās, lai padarītu personāldurvis pamanāmākas, iespējams izvēlēties anodētas, sudrabkrāsas durvju apmales, kas jo īpaši labi kontrastē ar tumšas krāsas vārtiem.

Personāldurvju standarta aprīkojums

Visas RIPO industriālo vārtu personāldurvis standarta komplektācijā tiek aprīkotas ar slēdzeni, automātisko durvju aizvērēju un vārtu konstrukcijas pastiprinājumu.


Durvju rokturis ar slēdzeni.


Automātisko durvju aizvērējs nodrošina, lai durvju vērtne vienmēr būtu aizvērta. Personāldurvīm ir jābūt aizvērtām, lai, vārtiem paceļoties, nerastos neatgriezeniski bojājumi.


Pastiprinošais profils vienmēr tiek uzstādīts virs personāldurvīm, lai pastiprinātu vērtnes konstrukciju.


Ērtākai cilvēku kustībai - zemais slieksnis

Standarta slieksnis
Standarta komplektācijā personāldurvju sliekšņa augstums ir 15 cm.

Zemais slieksnis
Kā papildaprīkojumu var izgatavot durvis ar zemo slieksni, kura augstums ir tikai 2,8 cm.
Pateicoties zemajam alumīnija slieksnim, strādāt ir vieglāk, samazinās paklupšanas un savainojumu risks. Pār slieksni ir ievērojami vieglāk pārbraukt ar ratiņiem.


Drošībai

Durvju aizvēršanas sensors vārtiem ar automātiku

Vārtu vēršanās brīdī personāldurvīm ir jābūt aizvērtām, lai tās neatgriezeniski nesabojātu! Tādēļ, visām RIPO personāldurvīm jau standarta aprīkojumā ir uzstādīts mehānisks durvju aizvērējs, kas nodrošina, lai durvju vērtne vienmēr būtu aizvērta.

Kā papildaprīkojumu vārtiem, kas aprīkoti ar vārtu vēršanās automātiku, var uzstādīt durvju aizvēršanas sensoru, lai vārtus nevarētu pacelt ar atvērtām durvīm. Durvju ailē iebūvēts sensors, konstatējot neaizvērtas durvis, neļaus darboties vārtu automātikai.


Avārijas izeja

Panikas funkcija personāldurvīm

Personāldurvis, pēc izvēles, var aprīkot ar panikas rokturi (angliski “Panic bar”). Evakuācijas (piemēram,  ugunsgrēka gadījumā), no ēkas iekšpuses vienmēr var izkļūt ārā, pat ja durvis no ārpuses ir aizslēgtas.
Izvēlei divi rokturu veidi:
1) Rokturstanga, ja evakuācijas plānā paredzēta izeja cilvēkiem ar kustības traucējumiem.
2) Tradicionālais rokturis vizuāli neatšķiras no parastā roktura, taču tam ir tāda iekšējā uzbūve, kas ļauj no iekšpuses atvērt aizslēgtas durvis.


Panikas rokturis tradicionāla roktura izskatā.


Panikas rokturis - rokturstanga.

Komfortabla vēršana

ar elektromotoru automatizētiem vārtiem

Elektriski darbināma vēršanās vislabāk ir piemērota pastāvīgi un bieži izmantojamiem vārtiem. Atkarībā no vārtu konfigurācijas un prasībām, RIPO vienmēr ir vajadzībām atbilstošs vārtu vadības risinājums. Visi mūsu vārtu vadības un piedziņas risinājumi atbilst Eiropas EN-13241-1 standarta prasībām.

Lai izmantotu jebkuru no zemāk aprakstītajiem komfortablajiem vārtu vēršanas risinājumiem, vārti obligāti ir jāaprīko ar drošības sistēmām, kas automātiski aptur vērtnes kustību, ja tās ceļā tiek konstatēts šķērslis. Šādiem vārtiem, kas aprīkoti ar drošības sistēmu, var iestatīt automātisko aizvēršanās funkciju, kas aizver vārtus pēc uzstādītā laika intervāla bez lietotāja iesaistes.

Ar elektromotoru darbināmus vārtus var neaprīkot ar drošības sistēmām tikai un vienīgi tad, ja vārtu vadība tiek aprīkota ar vismazāk ērto vēršanās sistēmas "Dead man's" slēdzi. Šajā gadījumā vartu elektropiedziņa ir darbināma tikai tajā laikā, kad šī slēdža poga tiek turēta nospiestā stāvoklī - visu vēršanās laiku. Izmantojot šo sistēmu, cilvēks, kurš ver vārtus, ir spiests atrasties blakus vārtiem visu to vēršanās laiku un pamanīt iespējamās bīstamās situācijas. Skatīt sadaļu "Droša vēršana" zemāk.

A) Ierobežotai piekļuvei

Sekojoši vārtu vadības risinājumi ir noderīgi, ja vārtu atvēršana tiek uzticēta ierobežotam cilvēku lokam.

Tālvadības pults

RIPO klāstā ir dažāda veida pultis, kas var vadīt ne tikai vārtus, bet raidīt arī citas komandas citām ierīcēm no dažādiem ražotājiem. Piemēram, vērt teritorijas vārtus, ieslēgt vai izslēgt apgaismojumu, vadīt citas iekārtas. Vārti ir jāaprīko ar uztvērēju, kas saņem pults raidīto signālu.

Bezkontakta kodu karte vai piekariņš

Vārtu vēršanās notiek, ja karti vai piekariņu pietuvina koda lasītājam.

Kodu atslēga

Kodu atslēga tiek uzstādīta uz sienas ērti pieejamā vietā, atstatus no vārtiem un ļauj vadīt vārtus ievadot PIN kodu. Kodu atslēgas ierīce var tikt izmantota arī kā kodu kartes vai piekariņa lasītājs.

Viedtālruņa aplikācija

Vārtu vadība un kontrole var notikt ar viedtālruņa aplikāciju. Šim risinājumam nepieciešams vadības bloka savienojums ar WiFi tīklu.

Telefona iezvans, īssziņa

Sistēma darbojas mobilo telefonu operatoru GSM tīklā. Vārtu vadības blokā ir uzstādīta ar SIM karti aprīkota ierīce, kas pēc zvana vai īsziņas pieņemšanas iedarbina vārtus.


B) Neierobežotai piekļuvei

Praktiski un ērti risinājumi vietās, kur teritorija ir ierobežota un vārtus izmanto tikai pilnvarotas personas, piemēram, uzņēmuma darbinieki vai iepriekš autorizēti apmeklētāji. Izmantojot šos risinājumus, automātiskos vārtus var vērt jebkurš, kurš var piekļūt šiem slēdžiem. Lieliski risinājumi uzņēmuma piekļuves zonās, kur nav nepieciešams ierobežot cilvēku vai preču plūsmu.

Sienas poga

Uz sienas nostiprināts slēdzis ļauj vadīt vārtus, spiežot kādu no trim pogām: “atvērt”, “aizvērt” un “apstāties”. Bloku iespējams aprīkot ar slēdzeni ierobežotai piekļuvei.

Auklā pavelkams slēdzis

Vārtu vēršanās notiek, paraujot striķi, kas brīvi nokarājas no griestiem un ir novietots pāris metrus pirms vārtiem. Ērti izmantot gājējiem un autoiekrāvēja vadītājam, neizkāpjot no transporta.

Spiedpoga

Situācijām, kad lietotāja rokas ir aizņemtas. Izmantojama galvenokārt gājēju plūsmai.

Bezkontakta slēdzis

Vārtu atvēršana ar bezkontakta CLEAR WAY slēdzi notiek līdzīgi kā ar spiedpogu, tikai ar atšķirību, ka tam nav reāli jāpieskaras. Ideāli piemērots pārtikas vai paaugstinātas higiēnas prasību nozarēs.


Automātiskā vēršana

Sensori automātiskai vēršanai un papildu drošībai

Intensīvai satiksmei caur vārtiem noder programmējami sensori un radari, kas nodrošina vārtu atvēršanu bez jebkāda lietotāja tieša kontakta ar pogām, slēdžiem vai bezkontakta ierīcēm. Šie sensori dažādos veidos skenē laukumu vai telpu pirms vārtiem un konstatējot objekta (piemēram: cilvēka, transporta vai iekrāvēju) klātbūtni vai kustību, atver vārtus automātiski. Šādi sensori var tikt izmantoti arī kā papildus drošības elements - ierobežojot vārtu automātisku aizvēršanu, ja vārtu tuvumā konstatē šķērsli.

Kustības detektors

Kustības detektors ar radara tehnoloģiju skenē laukumu pirms vārtiem un, konstatējot objekta (piemēram: transporta vai iekrāvēju) kustību vārtu virzienā, automātiski atver vārtus. Tas var noteikt tikai kustīgus objektus.  Detektora aptveres lauka izmērs, virziens un jutība ir regulējami. Derīgs lietošanai arī ārpus telpām .

Indukcijas cilpa brauktuvē

Laukumā pirms vārtiem grīdā vai ceļa pamatnē tiek iebūvēts indukcijas cilpas vads, kurš rada magnētisko lauku un spējīgs konstatēt metāla priekšmetus. Konstatējot transporta kustību, ierīcē dod komandu atvērt vārtus. Var kalpot kā papildus drošības elements, automātiski neaizverot vārtus, kamēr transports atrodas cilpas laukā.

Kustības un klātbūtnes sensors

Sensors CONDOR apvieno sevī mikroviļņu kustības detektoru un aktīvo infrasarkano klātbūtnes sensoru.  Precīzi uzrauga klātbūtnes zonu, kurā uztver katru transportlīdzekli vai objektu, arī gadījumā, ja tas nekustīgi stāv tuvu durvīm. Derīgs izmantošanai ārpus telpām.

Infrasarkanais sensors

Sensors Ixio-S ir viedais klātbūtnes detektors ar aktīvo infrasarkano tehnoloģiju. Trīsdimensiju infrasarkanais aizkars, konstatējot cilvēka vai objekta klātbūtni, dod komandu atvērt vārtus. Var kalpot kā papildus drošības elements, pasargājot cilvēkus no saskares ar vārtiem. Lietošanai iekštelpās līdz 3,5 metru augstumam.

Infrasarkanais un kustības detektors

Sensors Ixio-D ir viedais klātbūtnes detektors, kurš apvieno aktīvo infrasarkano tehnoloģiju un radara tehnoloģiju kustības noteikšanai. Konstatējot cilvēka vai objekta klātbūtni, dod komandu vērt vārtus. Var kalpot kā papildus drošības elements, pasargājot cilvēkus no saskares ar durvīm. Lietošanai iekštelpās līdz 3,5 metru augstumam.

Satiksmes kontrolieris

Vietās, kur kustība notiek vienā joslā un pretējā puse nav redzama, ir uzstādāms satiksmes kontrolieris, kas nodrošina divvirzienu plūsmu ar luksofora zaļo vai sarkano gaismu. Luksofora darbībai nepieciešams aprīkojums ar releju un kontrolieri. 

Programmējams taimeris

Taimeris automātiski atvērs un aizvērs vārtus iepriekš iestatījumos norādītajā laikā.


Droša vēršana

Sensori un sistēmas drošībai

Ar elektromotoru darbināmi vārti tiek aprīkoti ar pielietošanas situācijai atbilstošu drošības sistēmu, kas automātiski aptur vērtnes kustību, ja tās ceļā tiek konstatēts šķērslis.

“Dead man’s” vēršanas princips

Lai vērtu vārtus, lietotājam jānotur pirksts uz vārtu darbināšanas pogas nospiestā stāvoklī tik ilgi, kamēr vārti pilnībā aizveras vai atveras. Vislētākā un vienkāršākā drošības sistēma, taču visdarbietilpīgākā. Noder gadījumos, ja ar elektromotoru aprīkoti vārti tiek lietoti reti.
Sistēmas darbības princips balstās uz to, ka cilvēks, kurš ver vārtus, pats kļūst par daļu no drošības sistēmas, jo ir spiests atrasties blakus vārtiem visu to vēršanās laiku un nevar nepamanīt, iespējamās, bīstamās situācijas vārtu vēršanas brīdī.

Fotoelementa sensors

Vārti neizveras, ja tiek pārtraukts fotoelementu stars, kurš novietots aptuveni 40 cm augstumā no grīdas. Lētākais automatizētais drošības risinājums. Palīdz laicīgi fiksēt šķērsli, kas nonāk vārtu ailes iekšpusē, kamēr nav notikusi atdure. Labs risinājums, ja vārtu satiksme tiek izmantota caurbraucošam transportam, jo novērš vārtu atduri pret to.
Šī sensora trūkums - tā vienīgais stars var nekonstatēt maza izmēra šķērsli, piemēram: vārtu ailē atstātu kasti, kas atrodas zem stara. Kā arī nekonstatēt šķērsli, kas nenonāk tiešā kontaktā ar staru, piemēram, cilvēku, kurš pārlec vai pārkāpj pāri staram.

Drošības foto režģis

Drošības foto režģim, jeb sauktu par "drošības aizkaru", ir liels uztveršanas diapazona laukums. Tas pilnībā kontrolē jebkuru vietu un konstatē jebkuru objektu vārtu ailē 1,8 metru (vai 2,5 metru) augstumā no grīdas. Nodrošina pilnīgu drošību, salīdzinājumā ar fotoelementa sensoru, taču ir vairākās reizes dārgāks. Vārtiem aprīkotiem ar šo režģi nav nepieciešams vārtu atdures sensors. Šis noteikšanas veids ir īpaši piemērots dažāda izmēra objektiem un transportam. Efektīvākais risinājums, jo reaģēs laicīgi visās situācijās un pasargās visu durvju aili.  

"Pneimo" atdures sensors

Vārtu vērtnē ir iebūvēta šķēršļu noteikšanas sistēma, kas reaģē uz vārtu plaknes atduršanos pret šķērsli. Vārtu vērtnes apakšējā blīvējumā (visā tās platumā), atrodas gaisa rezervuārs ar spiediena izmaiņas sensoru. Konstatējot spiediena izmaiņas, vārtu vēršanās tiek automātiski apturēta.
Salīdzinājumā, ar otru "Opto" atdures sensoru, šīs ir ekonomiski izdevīgāks un konstatē šķērsli ar lielāku garantiju, arī tajos gadījumos, ja blīvgumija ir sastingusi, izliekusies piemēram lielā sala apstākļos. Šī sensora trūkums ir iespējamība, ka sensors var nenostrādāt, ja blīvgumija zaudē hermētiskumu spēcīga nodiluma vai grauzēju radīto bojājumu gadījumā.

"Opto" atdures sensors

Vārtu vērtnē ir iebūvēta šķēršļu noteikšanas sistēma, kas reaģē uz vārtu plaknes atduršanos pret šķērsli. Vārtu vērtnes apakšējā blīvējumā (visā tās platumā) ir iebūvēta fotoelementa sistēma ar gaismas staru. Konstatējot stara pārrāvumu, vārtu vēršanās tiek automātiski apturēta.
Salīdzinājumā ar "Pneimo" atdures sensoru, šis sensors ir nedaudz dārgāks, taču  ir ļoti precīzs. Tā trūkums var parādīties spēcīga sala apstākļos, kad uz kāda izciļņa vai nelīdzenuma sastingusi blīvgumija nespēj iztaisnoties, tādējādi pārraujot staru un neļaujot vārtiem aizvērties.

Lāzera skenēšanas sensors

Laserscanner LZRR-i100® ir aprīkots ar augstas precizitātes tehnoloģiju: lāzera staru dinamiskais virziens četros līmeņos nodrošina optimālu durvju sliekšņa un apkārtnes aizsardzību. Efektīvs risinājums lieliem vārtiemt, jo tā maksimālais noteikšanas laukums 9,9 x 9,9 m. Lāzera sensoram nav trūkumu, kādi ir citiem šeit apskatītajiem sensoriem, taču tas visdārgākais, jo izmaksā vairākus simtus eiro. 


Vārtu "pašaizsardzība"

Bojājumu novēršanas sistēmas

Lai gan standarta komplektācijā visi automātiskie vārti ir aprīkoti ar drošības sistēmām, kas aizsargā lietotājus no vārtu uzkrišanas, atsevišķos gadījumos vārti var tikt aprīkoti ar papildu sensoriem, kas bojājumu gadījumā pasargā pašu vārtu konstrukciju. Šie sensori neļauj darbināt bojātus vārtus un bloķē vārtu automātisku vēršanos, ja konstatē, ka vārti ir aizslēgti ar aizbīdni, vai ir bojātas kritiski svarīgas vārtu konstrukcijas sastāvdaļas: balansēšanas sistēmas atsperes vai troses.

 

Aizbīdņa sensors

Atsperu plīšanas sensors

Trošu plīšanas sensors

 

 

Vēršana ārkārtas situācijā

Manuāla vēršana elektroapgādes traucējuma gadījumā

Ar automātiku aprīkotajiem vārtiem konstrukcijā ir integrēts manuālais vārtu vēršanās rezerves risinājums, lai tos varētu lietot elektroapgādes pārtraukuma gadījumā. Ārkārtas gadījumā, atvienojot vārtu piedziņas mehānismu, vārtus iespējams brīvi vērt ar rokām, velkot ķēdi. Papildiespēja ir ķēdes mehānismu aizstāt ar kurbuļa un virves mehānismiem.

 

 

Manuāla vārtu vēršana

Vārti bez automātikas

Visus industriālos vārtus ir iespējams vērt ar roku, jo, pateicoties balansēšanas sistēmai, vērtnes svars tiek kompensēts un sajūtams verot vārtus. Tādēļ ir jāpieliek minimāls cilvēka roku muskuļu spēks, lai atvērtu vai aizvērtu vārtus. Ar automātiku aprīkotajiem vārtiem manuālā atvēršana tiek izmantota tikai kā ārkārtas atvēršanas veids. Piemēram, elektroapgādes pārtraukuma gadījumos, atvienojot vārtu piedziņas mehānismu, vārtus iespējams brīvi vērt ar roku.

Lai gan vārtu vēršana ar automātiku ir ērta un ietaupa laiku, ir situācijas, kad efektīvāk ir izvēlēties vārtus bez elektropiedziņas. Piemēram: vārtiem ar retu izmantošanas intensitāti, kā, piemēram, sezonāla rakstura noliktavām vai tehnikas un lietu glabātuvēm; vai vietās, kur vārtu elektroapgādes pieslēgšana ir apgrūtināta. Šādos gadījumos neliela izmēra industriālie vārti ir izmantojami, neizmantojot elektrības pieslēgumu.

Vārtu atvēršana, izmantojot cilvēka rokas muskuļu spēku, ir ekonomiskākais risinājums neliela izmēra vārtiem (līdz 3 metru augstumam). Manuāli verami vārti tiek aprīkoti ar amortizatoriem sliežu galos, lai mazinātu vārtu inerci vārtiem atveroties, bet aizveroties, vārtu atsišanos pret grīdu ierobežo vārtu apakšā uzstādītā amortizējošā blīvgumija.

Šādu vārtu vēršana notiek vārtu iekšpusē vienā no diviem veidiem:

A) Pacelšana aiz roktura

Visvienkāršākais un lētākais risinājums nelieliem vārtiem. Atvēršana notiek ar rokturi, kas piestiprināts pie vārtu paneļu virsmas. No atvērta stāvokļa, lai aizsniegtu rokturi,  vārtus var nolaist, velkot aiz virves.

B) Ķēdes mehānisms

Ar ķēdes mehānisma palīdzību var vērt lielākus vārtus vai augsta izmēra vārtus, kurus grūti aizsniegt. Ķēdes reduktors notur vārtus daļēji atvērtā stāvoklī. Šis vēršanās princips tiek izmantots arī ar elektromotoru aprīkotiem vārtiem ārkārtas vai elektrības padeves pārtraukuma gadījumā.

Ilgai kalpošanai

Aprīkojums atbilstoši pielietojumam

Visi RIPO industriālie vārti tiek projektēti individuāli, ņemot vērā to pielietojumu, izmantošanas prasības un lietošanas apstākļus. Lai vārti kalpotu ilgstoši un bez raizēm, vārtu konstrukcijai bieži vien nepieciešams izmainīt standarta komplektāciju, to aizstājot vai papildinot ar ekspluatācijas nosacījumiem atbilstošām detaļām, mehānismiem un ierīcēm.

Vārtu konstrukcijas būtiskie pielāgojumi, kas apskatīti šajā sadaļā, ir veicami sekojošos gadījumos:

1) Vārtus paredzēts vērt biežāk nekā 7 reizes diennaktī.
2) Vārti ir platāki par 5,5 metriem vai ir ļoti augsti.
3) Vārti tiek izmantoti mitrā vidē vai pakļauti ķīmiskiem izgarojumiem, kas rada metāla koroziju.
4) Vārti pakļauti vēja iedarbībai.
5) Tumšas krāsas vārti tiek uzstādīti ēkas pusē, kur tie pakļauti tiešu saules staru ietekmei.
6) Vārti ir vienīgā ieeja telpā.

Ilgmūžība intensīvi lietojamiem vārtiem

RIPO vārtu balansēšanas sistēma

Standarta komplektācijas vārti ir paredzēti vēršanai vidēji 2 līdz 6 reizes dienā. Izmainot vārtu konstrukciju vai uzstādot īpašu papildu aprīkojumu, iespējams izgatavot vārtus, kuru vēršanās biežums tiktu paaugstināts līdz vidēji 20, 30 vai pat 50 vēršanās reizēm diennaktī.

Tas tiek panākts pielāgojot un uzstādot atbilstošu vērtnes svara balansēšanas sistēmu, kuras galvenā sastāvdaļa visbiežāk ir individuāli pielāgots vērpes atsperes mehānisms. Šīs atsperes uzdevums ir balansēt vārtu svaru un tās kalpošanas laiks ir ierobežots.

Atsperu skaits un atsperu parametri RIPO tiek aprēķināti ar datorprogrammu un katriem no vārtiem tiek izgatavotas savas, unikālas atsperes, kas precīzi atbilst konkrēto vārtu parametriem - vārtu svaram, platumam, augstumam, vēršanās biežumam un citām prasībām. Jo vārtu augstums ir lielāks, jo spēcīgākas un lielākas atsperes nepieciešamas.

Pēc noklusējuma standarta komplektācijas industriālajiem vārtiem, tiek izvēlētas atsperes, kuras paredzētas 15 000 vēršanās cikliem. Viens vēršanās cikls ir viena atvēršanas un viena aizvēršanas reize. Intensīvas lietošanas vārtiem tiek uzstādītas atsperes, kas paredzētas 50 000 vai pat 100 000 atvēršanas reizēm.

Ilgmūžība īpašos izmantošanas apstākļos

Vārtu balansēšanas sistēmas veidi

Industriālajiem vārtiem, kas tiek izmantoti specifiskos apstākļos, vai gadījumā ja vārtiem ir īpašas prasības, vai tehniskie ierobežojumi, RIPO projektēšanas stadijā tiek piemeklēts un uzstādīts piemērotākais vārtu balansēšanas sistēmas risinājums.

Standarta komplektācija

Standarta atsperes

Standarta aprīkojumā RIPO industriālie vārti tiek aprīkoti ar standarta vērpes atsperēm, kuras biežākajos vārtu izmantošanas gadījumos ir ekonomiski izdevīgākais risinājums. Šo atsperu virsma ir melnā krāsā.
Lielisks risinājums sausām telpām:  noliktavām, ražošanas ēkām un dažādām novietnēm.

Estētikai vai aizsardzībai pret mitrumu

Cinkotas atsperes

Objektos, kur ir paaugstinātas prasības pret vārtu konstrukcijas estētisko izskatu. Piemēram, izstāžu zālēs un telpās ar reprezentatīvu nozīmi. Šīs atsperes mazāk pakļautas rūsēšanai un ilgāk kalpo mitrā vidē. Salīdzinot ar standarta atsperēm, šīs atsperes ir nedaudz dārgākas un paredzētas mazākam vēršanās ciklu skaitam.

Mitrai videi, ķīmiskai noturībai

Speciālās atsperes

Ar speciālu tehnoloģiju izgatavotas atsperes, kuras īpaša termo-ķīmiska apstrādes procesā ir pārklātas ar noturīgu aizsargslāni. Visizturīgākais risinājums mitrā vidē un objektos, kas pakļauti ķīmiskai iedarbībai, piemēram, ķīmikāliju glabātuvēs, automazgātavās. Salīdzinot ar standarta atsperēm, šīs atsperes izmaksā aptuveni divreiz dārgāk, dēļ īpašas izgatavošanas tehnoloģijas.

Smagiem un šauriem vārtiem

Dubultatsperes

Duplex tipa atsperes sastāv no divām atsperēm uz vienas ass. Divu atsperu spēks ir risinājums vietās, kur standarta atsperu jauda nav pietiekama - visbiežāk, šauriem un augstiem vārtiem. Divu atsperu jauda ierobežotā vārtu platumā.

Īpaši lieliem vārtiem, intensīvai lietošanai

Bezatsperu vārti

Efektīvākais risinājums īpaši lieliem un augstiem vārtiem, kur plūsmai caur vārtiem ir būtiska nozīme uzņēmējdarbības procesos. Vārtu vērtnes svara balansēšanai tiek izmantots īpaši jaudīgs un izturīgs tiešās piedziņas trīsfāzu elektromotors ar īpašu reduktoru (skatīt elektromotoru Marantec MDF sadaļā "Piedziņa"). Atšķirībā no atsperu balansēšanas sistēmām, šim risinājumam nav nepieciešamas regulāras apkopes. Īpaši, izdevīgs telpās ar apgrūtinātu piekļuvi augstiem griestiem, jo atkrīt nepieciešamība sistemātiski izmantot pacēlāju tehniku vai būvēt stalažas apkopju veikšanai.

 

Kāpēc vārtiem nepieciešama balansēšanas sistēma?

Vārtu vērtnei ir būtisks svars. Vārtus aizverot vertikāli uz leju, ir jāpieliek enerģija, lai tos bremzētu un nenotiktu vārtu krišana uz leju. Savukārt, atverot vārtus ir jāpieliek enerģija, lai smago vērtni paceltu uz augšu. Vārtu balansēšanas sistēma iegūst enerģiju no vārtu bremzēšanas, bet uzkrāto enerģiju izmanto vārtu atvēršanai. Tādēļ visi vertikāli paceļamie industriālie vārti tiek aprīkoti ar balansēšanas sistēmu, kuras galvenā sastāvdaļa visbiežāk ir vērpes atsperes. Vārtus aizverot atspere nospriegojas un paliek uzvilktā stāvoklī. Vārtus atverot tā atspriegojas, radot papildus enerģiju vārtu pacelšanai. Atsperes kalpo kā sava veida atsvars, samazinot nepieciešamo spēku vārtu bremzēšanai tos aizverot, un, palielinot nepieciešamo spēku vārtu atvēršanai.

Kā noteikt, vai vārti ir nobalansēti pareizi?

Par pareizi funkcionējošu balansēšanas sistēmas darbību var pārliecināties atvienojot vārtu piedziņas mehānismu un ļaujot vērtnei brīvi kustēties sānu sliedēs. Šādā atbrīvotā stāvoklī un esot atvērtiem aptuveni vienu metru augstumā no grīdas, pareizi nobalansēti vārti saglabās vērtnes vertikālo stāvokli - vārti netieksies ne uz leju, ne augšup.

Ja gadījumā vārti, no šādas pusvērtas pozīcijas, krīt uz leju vai ceļas augšā, konstatējama nepareiza vārtu balansēšanas sistēmas darbība. Turpinot ekspluatēt nepareizi balansētus vārtus būtiski palielinās slodze uz vārtu sastāvdaļām, kā rezultātā tās pastiprināti dilst, ātri nolietojas un samazinās to darba mūžs. Piemēram, elektromotors, kurš radīts lai "piepalīdzētu" vārtiem atvērties vai aizvērties ar noteiktu slodzi var pastiprināti dilt, ja motora detaļas tiks izmantotas daudzas reizes lielāka svara pacelšanai nekā paredzēts.


Ilgmūžība bez korozijas

Automazgātavām, dzīvnieku fermām, minerālmēslu un ķimikāliju novietnēm

Vārti, kuri tiek izmantoti skarbos vides apstākļos un pakļauti ilgstošai mitruma vai ķīmisku izgarojumu ietekmei, tiek aprīkoti ar nerūsējošā tērauda furnitūru: sliedēm, trosēm, eņģēm, skrituļiem un skrūvēm. Šīs detaļas, atšķirībā no cinkota tērauda detaļām standarta komplektācijā, ir mazāk pakļautas rūsēšanai un paildzina vārtu kalpošanas laiku.


Ilgmūžība bez deformācijas

Īpaša konstrukcija vērtnes pastiprināšanai

Atsevišķos gadījumos, lai nodrošinātu vērtnes konstrukcijas stabilitāti un izvairītos no sekciju deformācijas, vērtnes konstrukcijā tiek izmantoti paneļu pastiprinājuma profili, kas tiek piestiprināti uz vērtnes iekšpuses virsmas.

Šāds risinājums nepieciešams sekojošos gadījumos:
1) vērtnes platums ir lielāks par 5,5 metriem;
2) spēcīga vēja zonās;
3) tumšas krāsas vārtiem, kuri ir platāki par 4,5 metriem un atrodas ēkas dienvidu pusē. (RIPO standarta krāsas: melns, brūns vai antracīts). Šādi tumšas krāsas vārti ir pakļauti saules staru iedarbībai, kuri var uzkarsēt vārtu ārējo virsmu. Pārlieku uzkarsēti paneļi var izliekties, taču pastiprinošā konstrukcija neļauj veidoties šādai deformācijai.

Šāda papildus konstrukcija palielina vērtnes svaru, kas tiek ņemts vērā aprēķinot un uzstādot jaudīgāku balansēšanas sistēmu.


Vārtu aizslēgšana

Aprīkojums vārtu slēgšanai

Aizbīdnis, kas izvietots vārtu iekšpusē, droši noslēdz vārtus un padara tos neatveramus no ārpuses. Visi RIPO industriālie sekciju vārti to standarta komplektācijā tiek aprīkoti ar roku aizslēdzamu aizbīdni.

Gadījumā, ja vārti (bez automātikas) ir vienīgā ieeja telpā, vai nepieciešams ierobežot piekļuvi vārtu slēgšanai var uzstādīt ar atslēgu slēdzamu slēdzeni. Tā ir slēdzama no ārpuses un tās korpusā ir integrēts vārtu pacelšanas rokturis.

Ar automātiku darbināmiem vārtiem, var uzstādīt piedziņas sistēmā integrētu papildmehānismu - elektrosprūdu, kurš automātiski noslēdz aizvērtus vārtus.


Aizbīdnis vārtu standarta komplektācijā


Slēdzene ar atslēgu un rokturi


Elektrosprūds Marantec Lock 720


Telpas ventilācijai

Vietās, kur telpās veidojas mitrums, vārtus var aprīkot ar ventilācijas restēm, iestrādājot tās vārtu panelī. Restes var būt ar regulējamu un neregulējamu gaisa plūsmas intensitāti.


Inovatīva un uzticama vārtu vēršanās

RIPO automātisko vārtu piedziņa

Atkarībā no vārtu izmēra, svara, lietošanas biežuma un citām prasībām ikkatriem RIPO industriālajiem vārtiem tiek individuāli piemeklēta un uzstādīta mūsdienīga vārtu piedziņas tehnoloģija. Šīs tehnoloģijas stūrakmens ir “vācu kvalitātes” vārtu elektromotoru un vadības bloku ražotājs Marantec, kas gadu desmitiem pasaulē pazīstams kā uzticamu, vienkāršu un drošu vārtu vadības risinājumu radītājs un inovāciju līderis.

No vairākiem simtiem, mums pieejamajiem dažādu ražotāju vārtu automātikas risinājumiem, RIPO industriālie vārti visbiežāk tiek aprīkoti ar kādu no 8 Marantec elektromotoriem un to vadības blokiem. Kā stabila un pārbaudīta vērtība liela izmēra vārtiem tiek izmantoti 3-fāzu 380V motori. Attīstoties jaunām tehnoloģijām, līdzstrāvas, bezoglīšu vienfāzu 220V elektromotori, ar to vadības sistēmām, kļūst arvien efektīvāki nodrošinot līdzvērtīgus vai pat lielākus ātruma un jaudas rādītājus. Atšķirībā no citiem ražotājiem, šie modernie vienfāzes (220 V) līdzsprieguma elektromotori ir radīti slodzei, kuru līdz šim varēja nodrošināt tikai 3-fāzu elektromotori.

Aktuālākie piedziņas risinājumi RIPO industriālajiem sekciju vārtiem:

Vārtiem līdz 18 m2

JAUNUMS! Ātrākā vēršanās ar Marantec VTA 11-32 piedziņu (220 V)

Ver vārtus 2x ātrāk ar trīsfāzu motora jaudu.

Jaunākās paaudzes, vienfāzes, MARANTEC VTA 11-32 ir ātrākais VTA sērijas elektromotors, kurš ver vārtus divas reizes ātrāk, salīdzinot ar citiem ātrākajiem šīs sērijas elektromotoriem.

  • Būtisks vēršanās ātrums. Šis elektromotors ver vārtus ar ātrumu 25 cm/s, kas ir būtiski ātrāk par visbiežāk izmantojamajiem elektromotoriiem ar ātrumu līdz aptuveni 14 cm/s.
  • ”Soft-start” un “Soft-stop” funkcija paildzina vārtu mūžu. Funkcija maigi bremzē vārtu kustību gala pozīcijās pateicoties vārtu gaitas mainīgajam ātrumam. Tas būtiski saudzē vārtu konstrukciju un samazina vārtu detaļu nodilumu.
  • Ietaupījums, neuzstādot trīsfāzu elektropieslēgumu. Vārtu uzstādīšanas vietā nav jāpievelk daudz dārgākais trīsfāzu elektrokabelis un jāuzstāda trīsfāzu kontaktligzda. Elektrības pieslēgumu var veikt jebkurš elektriķis bez trīsfāzu darba kvalifikācijas.
  • Ietaupījums neuzstādot aizsardzības funkcijas (vārtiem līdz 14 m2). Vārtiem nav nepieciešams uzstādīt papildu drošības sensorus, jo motors saņem atgriezenisko saiti no savas darbības. Vadības bloks spēj konstatēt vārtu pretestības un slodzes izmaiņas un attiecīgi reaģē. Vārtiem veroties, tas izmaina ātrumu vai apstādina vārtus, ja to ceļā gadīsies šķērslis. (Funkcija pieejama tikai vārtiem ar vērtnes laukumu līdz 14m2).
  • Bezoglīšu motors neuzsilst un neprasa apkopes. Šiem motoriem nav dilstošo detaļu, un tie paredzēti vārtu vēršanai līdz 20 reizes vienā stundā. Motors elektrību tērē vārtu vēršanai, nevis berzes radītai motora silšanai.
  • Iestatījumu regulēšana caur mobilo aplikāciju. Konfigurējot motora iestatījumus, nav nepieciešamas kāpnes vai pacēlājs, lai fiziski piekļūtu motoram augstu pie griestiem.
  • Paredzēts ilgam darba mūžam izmantojot intensīvas izmantošanas apstākļos. Drošs un izturīgs, pateicoties augstas kvalitātes metāla sastāvdaļām. Atšķirībā no konkurentiem nesatur plastmasas detaļas.
  • Ļoti klusa darbība, aizņem maz vietas. Kompakts, viegls un vizuāli pievilcīgs.

Vārtiem līdz 25 m2

JAUNUMS! Nākotnes līdzstrāvas tehnoloģija jau šodien - Marantec VTA sērija (220 V)

Tikpat jaudīgi kā trīsfāzu motori!
Ver vārtus kaut 20 reizes ik stundu!

Jaunākās paaudzes, vienfāzes 220 V, līdzstrāvas MARANTEC VTA sērijas elektromotori ir aprīkoti ar tiešo piedziņu un integrētu vadības bloku, kuri ver vārtus ar ātrumu no 14 cm/s. Būdami vienā cenu kategorijā ar iepriekšējās paaudzes trīsfāzu motoriem, tie sniedz ietaupījumu un sekojošas priekšrocības:

  • ”Soft-start” un “Soft-stop” funkcija paildzina vārtu mūžu. Funkcija maigi bremzē vārtu kustību gala pozīcijās, pateicoties vārtu gaitas mainīgajam ātrumam. Tas būtiski saudzē vārtu konstrukciju un samazina vārtu detaļu nodilumu.
  • Ietaupījums, neuzstādot trīsfāzu elektropieslēgumu. Vārtu uzstādīšanas vietā nav jāpievelk daudz dārgākais trīsfāzu elektrokabelis un jāuzstāda trīsfāzu kontaktligzda. Elektrības pieslēgumu var veikt jebkurš elektriķis bez trīsfāzu darba kvalifikācijas.
  • Ietaupījums neuzstādot aizsardzības funkcijas (vārtiem līdz 14 m2). Vārtiem nav nepieciešams uzstādīt papildu drošības sensorus, jo motors saņem atgriezenisko saiti no savas darbības. Vadības bloks spēj konstatēt vārtu pretestības un slodzes izmaiņas un attiecīgi reaģē. Vārtiem veroties tas izmaina ātrumu vai apstādina vārtus, ja to ceļā gadīsies šķērslis. (Funkcija pieejama tikai vārtiem ar vērtnes laukumu līdz 14m2).
  • Bezoglīšu motors neuzsilst un neprasa apkopes. Šiem motoriem nav dilstošo detaļu un tie paredzēti vērt vārtus kaut 20 reizes vienā stundā. Motors elektrību tērē vārtu vēršanai, nevis berzes radītai motora silšanai.
  • Iestatījumu regulēšana caur mobilo aplikāciju. Konfigurējot motora iestatījumus nav nepieciešamas kāpnes vai pacēlājs, lai fiziski piekļūtu motoram augstu pie griestiem.
  • Ļoti klusa darbība, aizņem maz vietas. Kompakts, viegls un vizuāli pievilcīgs. Drošs un izturīgs, pateicoties augstas kvalitātes metāla sastāvdaļām. Paredzēts ilgam mūžam izmantojot to intensīvi.

Vārtiem lielākiem par 25 m2

Stabila vērtība - Marantec STA sērijas piedziņa (380 V)

Kompakts trīsfāzu spēkavīrs

Marantec STA sērijā ietilpst vairāki elektromotori un vadības sistēmas, kas paredzētas dažāda izmēra un smaguma vārtiem. Šo sēriju raksturo:

  • Liela jauda kompaktā elektromotora korpusā ar īpaši izstrādātu reduktoru. Atsevišķi stiprināms vadības bloks (CS 320) blakus vārtiem uz sienas.
  • Iespēja piemeklēt jaudas prasībām atbilstošāko elektromotora modeli no plašā STA modeļu klāsta.
  • Uzticama un ilgtspējīga darbība, pateicoties elektromotora augstas kvalitātes metāla sastāvdaļām.
  • Plašas programmēšanas iespējas savienojot motora vadību ar dažādu ražotāju ierīcēm, tostarp ar apsardzes un ugunsdrošības signalizācijām. Vārtu vēršanās gala pozīciju fiksēšana ar slēdzi vai elektroniski.
  • Drošība un pārdomāti risinājumi ārkārtas gadījumiem. Nekas nevar nokrist, ja salūzt vai bojāts nesošais elements. Pieejamas dažādas avārijas vadības ierīces – droša darbība strāvas padeves pārtraukuma gadījumā.
  • Plašs pielietojums - dažādi elektromotora stiprinājuma veidi.
  • Ērta piekļuve vadības blokam, jo tas novietojas blakus vārtiem cilvēkam viegli aizsniedzamā augstumā.

Ātrāka vēršanās vārtiem no 9 līdz 45 m2

Ātrai un līganai gaitai - Marantec FU sērijas piedziņa (220 V)

Ātrums un elastība no strāvas transformācijas!

 

  • Aprīkots ar frekvences pārveidotāju, ģenerē trīsfāzu elektrības spriegumu no vienfāzes 230V elektrotīkla, lai darbinātu elektromotoru ar mainīgu ātrumu un kombinējamu ātruma un jaudas attiecību.
  • Salīdzinot ar vienkāršāko STA sērijas elektromotoru bez frekvences pārveidotāja, tas atver vārtus līdz pat divas reizes ātrāk.
  • Saudzē vārtu konstrukciju un samazina vārtu detaļu nodilumu pateicoties mainīgam ātrumam vārtu vēršanās laikā, jo ”Soft-start” un “Soft-stop” funkcija maigi bremzē vārtu kustību gala pozīcijās.
  • Iespēja iestatīt dažādu vārtu aizvēršanās un atvēršanās ātrumu.

Ļoti lieliem vārtiem (8 x 8 m)

Spēka virsotne - Marantec MDF sērijas piedziņa (380 V)

Jauda un izturība intensīvas lietošanas apstākļos!
Bezatsperu balansēšanas sistēma!

Marantec MDF sērijas motori ar tiešo piedziņu ir efektīvākais risinājums īpaši lieliem un augstiem vārtiem, kur satiksmes plūsmai caur vārtiem ir būtiska nozīme uzņēmējdarbības procesos, un dīkstāves iespējamība var izmaksāt dārgi.

Īpaši, izdevīgs risinājums telpās ar augstiem griestiem un apgrūtinātu piekļuvi vārtu apkopju veikšanai.

  • Bezatsperu konstrukcijas vārtiem nav nepieciešamas regulāras balansēšanas sistēmas apkopes
  • Īpaši jaudīgā un izturīga tiešā piedziņa
  • Īpašas konstrukcijas reduktors no augstvērtīga metāla detaļām.
  • Plašs pielietojums - dažādi elektromotora stiprinājuma veidi.
  • Drošība elektropadeves traucējumu gadījumā.

Manuāla vārtu vēršana

Vārti bez automātikas

Visus industriālos vārtus ir iespējams vērt ar roku, jo, pateicoties balansēšanas sistēmai, vērtnes svars tiek kompensēts un sajūtams verot vārtus. Tādēļ ir jāpieliek minimāls cilvēka roku muskuļu spēks, lai atvērtu vai aizvērtu vārtus. Ar automātiku aprīkotajiem vārtiem manuālā atvēršana tiek izmantota tikai kā ārkārtas atvēršanas veids. Piemēram, elektroapgādes pārtraukuma gadījumos, atvienojot vārtu piedziņas mehānismu, vārtus iespējams brīvi vērt ar roku.

Lai gan vārtu vēršana ar automātiku ir ērta un ietaupa laiku, ir situācijas, kad efektīvāk ir izvēlēties vārtus bez elektropiedziņas. Piemēram: vārtiem ar retu izmantošanas intensitāti, kā, piemēram, sezonāla rakstura noliktavām vai tehnikas un lietu glabātuvēm; vai vietās, kur vārtu elektroapgādes pieslēgšana ir apgrūtināta. Šādos gadījumos neliela izmēra industriālie vārti ir izmantojami, neizmantojot elektrības pieslēgumu.

Vārtu atvēršana, izmantojot cilvēka rokas muskuļu spēku, ir ekonomiskākais risinājums neliela izmēra vārtiem (līdz 3 metru augstumam). Manuāli verami vārti tiek aprīkoti ar amortizatoriem sliežu galos, lai mazinātu vārtu inerci vārtiem atveroties, bet aizveroties, vārtu atsišanos pret grīdu ierobežo vārtu apakšā uzstādītā amortizējošā blīvgumija.

Šādu vārtu vēršana notiek vārtu iekšpusē vienā no diviem veidiem:

A) Pacelšana aiz roktura

Visvienkāršākais un lētākais risinājums nelieliem vārtiem. Atvēršana notiek ar rokturi, kas piestiprināts pie vārtu paneļu virsmas. No atvērta stāvokļa, lai aizsniegtu rokturi,  vārtus var nolaist, velkot aiz virves.

B) Ķēdes mehānisms

Ar ķēdes mehānisma palīdzību var vērt lielākus vārtus vai augsta izmēra vārtus, kurus grūti aizsniegt. Ķēdes reduktors notur vārtus daļēji atvērtā stāvoklī. Šis vēršanās princips tiek izmantots arī ar elektromotoru aprīkotiem vārtiem ārkārtas vai elektrības padeves pārtraukuma gadījumā.

Nepieciešamā vieta vārtiem

Tehniskā informācija

RIPO industriālo vārtu konstrukcija ir radīta, lai maksimāli tiktu izmantots telpas tilpums un vārti atvērtā pozīcijā būtu pēc iespējas tuvāk izvietoti telpas griestiem, tādējādi netraucētu telpas izmantošanai arī augstumā.

Vārtu konstrukcijai vispateicīgākais ir pēc iespējas lielāks attālums no vārtu ailes līdz griestiem (skatīt: “Vertikālais pacēlums”), jo vārtu konstrukcija tiek mazāk noslogota un vārtu detaļas ir pakļautas mazākam nodilumam, taču tikai retos gadījumos ēkas arhitektūra ļauj izmantot šo pacēluma veidu.

Lai varētu uzstādīt vārtus, minimālais attālumam no augšējās vārtu ailes līdz griestiem ir jābūt vismaz 25 cm (skatīt: “Zemais pacēlums”).


Horizontālo griestu telpām ir 4 pacēluma veidi:

Vertikālais pacēlums

Vertical Lift

Ja pieejamais augstums virs vārtu ailes ir vismaz vārtu augstums un vel papildu 50 cm.

Augstais pacēlums

High Lift

Ja pieejamais augstums virs vārtu ailes ir vismaz 50 cm.

Standarta pacēlums

Standard Lift

Ja pieejamais augstums virs vārtu ailes ir no 40 līdz 50 cm. Standart pacēlums ir visbiežāk izmantotais veids.

Zemais pacēlums

Low Head Room

Ja pieejamais augstums virs vārtu ailes ir no 21 līdz 40 cm.


Slīpo griestu telpām ir 3 vārtu pacēluma veidi:

Augstais slīpais pacēlums

Following high lift

Ja pieejamais augstums virs vārtu ailes ir vismaz 60 cm.

Standarta slīpais pacēlums

Following Lift Follow Roof

Ja pieejamais augstums virs vārtu ailes ir no 37 līdz 80 cm.

Zemais slīpais pacēlums

Following Low Head Room

Ja pieejamais augstums virs vārtu ailes ir no 25 līdz 37 cm.


Rasējumi profesionāļiem

Arhitektiem un projektētājiem faili DWG formātā

Lejuplādējami vārtu rasējumu faili DWG formātā.

Izvēlies atbilstošu vārtu pacēluma veidu no shēmas attēlā pa kreisi atbilstoši ēkas pieejamajam augstumam un slīpumam virs vārtu ailes.

Jautājumu gadījumā, lūdzam sazinieties ar mūsu speciālistiem, kuri sniegs Jums konsultāciju.

Vārti ar panorāmas veida stiklotajām sekcijām

Vārti ar stiklotām sekcijām

Vārti ar metāla paneļiem

Vārti antracīta krāsā

Vārti gaišā sudrabkrāsā

Vārti brūnā krāsā

Vārti baltā krāsā

Vārti pelēkā sudrabkrāsā

Vārti nestandarta krāsās